Поради мерчендайзера

Для власників роздрібних магазинів пропонуємо ще кілька порад. На цей раз мова йтиме про мерчендайзинг.
 
Згідно з результатами маркетингових досліджень, в 67% випадків рішення про купівлю приймається споживачем вже біля прилавка. 7 з 10 відвідувачів магазину вибирають торгову марку вже в торговому залі.
 
Споживач орієнтується на властивості продукції всього лише на 20% і на 80% - на її оточення (зручність покупки, ціна, дизайн, торгова марка). Тому для того, щоб покупець купив певний товар, потрібно зробити так, щоб для початку він його правильно побачив!
 
Мерчендайзинг - одна з форм стимулювання продажів; це набір прийомів, за допомогою яких можна привернути увагу покупця до товару чи торгової марки.
 
 
Основні правила мерчендайзингу
Виділити товар на тлі інших можна кількома способами:
  • Кількість: довша лінія товару, більша кількість фейсінга (упаковок) на полиці;
  • Яскравий колір: якщо товар виділяється кольором, його легше помітити; виділити товар можна і за допомогою підсвічування;
  • POS- матеріали ( вобблери, шелфтокери, незвичайні цінники, стопери, промостойки, прапорці, декоративні елементи, інше); з POS-матеріалами головне - не перестаратись: їх кількість не повинна бути більше 7, інакше вони перетворяться на фон і втратять свою функцію «акцентувати увагу».
  • Найкраще продається товар, розташований на рівні очей покупця (2-3 полиця зверху 6-поличного стелажа): хочете продати певний товар, розташуйте його саме на рівні очей;
  • Ми зазвичай погано бачимо те, що розташоване внизу, тому на нижніх полицях розміщуйте товар у великих упаковках і товарний запас.
  • Щоб товар на полицях не створював відчуття хаосу, необхідна зрозуміле й логічне групування. Критерії можуть бути різними: ціна, торгова марка, вид товару, вага, розмір упаковки. У першу чергу викладка товару в магазині повинна бути зручною для покупця, а не для продавця.
  • Баластний товар, який погано продається, прибирайте з магазину, він не повинен займати дорогоцінне місце на полицях. Забезпечте найкраще місце в магазині найдохіднішого товару.
  • Приділяйте увагу запаху в магазині: несвіжий неприємний запах буде відштовхувати відвідувачів; приємний легкий аромат, «смачний» аромат приверне до Вас покупців.
  • Цінники повинні бути під товаром, якого вони стосуються, щоб покупець міг швидко зорієнтуватися по вартості товару.
 
 
У Вас багато товару і маленька площа ? Не створюйте хаос, намагаючись виставити все, що є, в торговому залі! Якщо серед нагромадження і хаосу дуже складно знайти потрібний товар, покупець просто піде .
 
Неприпустимі порожні місця на полицях / стелажах у магазині. Вільну площу заповнюйте товаром.
 
Слідуйте правилу комфорту: у покупця неповинно виникнути дискомфорту. А дискомфорт виникає, наприклад, ось у таких випадках:
  • Наявність інформації про товар за відсутності останнього на полицях
  • Складність в знаходженні товару (його погано видно, він недоступний, немає цінника)
  • Невдалі поєднання кольорів
  • Погана представленість / викладка товару
  • Погане освітлення в торговому залі або всередині торгового обладнання.
 
Створіть у магазині «інтуїтивно зрозумілий інтерфейс»: покупцеві повинно бути зрозуміло, де потрібний товар може лежати, і для цього йому не доведеться намотувати кілька кіл по залу .
Раз на 3-12 місяців (залежно від оборотності товару) необхідно проводити зміни положення товарів у місці продажу та у магазині в цілому, щоб уникнути «звикання» покупців до розташування продукції.
 
Рубрика: 
Поділіться записом у соціальній мережі